söndag 24 mars 2013

Spinn, längd, pulka, sol och grill

 
Vilken helg vi har haft. Solen har lyst över oss som en underbar värmelampa och kinderna är fräscht solbruna och kroppen trött efter dessa dagar. 
 
 
Min helg började i spinningsalen på Fristilen. Med bilden av en underbart vacker liten tjej runt handleden cyklade jag 60 min för kampen mot barncancer. Allt som har med cancer att göra ligger så nära fortfarande och jag lovar att jag där och då på cykeln, med den där bilden i min hand hade svårt att hålla tårarna tillbaka. Livet är så otroligt orättvist ibland. Små barn skall inte behöva gå igenom en sådan hård kamp. Men det känns bra att vara med och försöka göra skillnad. Det händer ju inte bara andra. Det kan hända dig och mig och forskningen har redan kommit så långt. 
 
Bild: Spin of Hope. Fristilen Östersund.


Efter ett känsloladdat men bra cykelpass bar det av till badhusparken för skridskoåkning, solhäng och en fin dag med familjen och mamma och pappa som varit på besök i helgen.

Blev en massa skridskoåkning, en kaffe i solen och energipåfyllning på Clarion Hotell och deras brunch. Rekommenderas varmt att besöka.


Denna energifyllda lördag forsatte innan middag i vårt skidspår i Dvärsätt. Fråga mig inte hur det gick till men rekordtid på 10,5 km blev det denna kväll. Hade en snittid på 4.44 min/km och av någon anledning verkar mina skidor bara gå snabbare och snabbare. Det är en fantastisk känsla. Speciellt för någon som aldrig kunnat få fart på dessa skidor. Nu verkar kroppen göra jobbet utav sig självt. Känns som att jag knappt behöver ta i. Det är lätt helt enkelt.
Söndagen bjöd oss också på finväder och häng på altanen hemma efter en långpromenad. Fick dragit fram grillen för första gången denna vinter och hade världens finaste servitris som fixade dukningen. Bra uppladdning för ännu en promenad efter lunch då vi drog iväg till pulkabacken.


Dagens träning blev alltså att dra vagn upp för gammal skidbacke, en massa promenerande och upp och ner för pulkabacke. Inte helt tokig träning. Ja, hjälp denna backe som man får en livsfarlig fart i på madrassen men oj vad kul. :-)


Den här helgen har inneburit en massa häng med familjen ute i vår vackra vårvinter, vilket har varit helt underbart. Nu tar vi sats inför påskveckan med lite jobb, en massa ledigt, och en mängd roliga aktiviteter på programmet. Slutet av veckan spenderas i husvagnen och självklart planeras en massa rolig träning in. Cykel, löpning, längdskidor och styrka.

  
Tack världen, livet och familjen för en mycket fina dagar. I veckan som kommer hoppas jag också på att vi alla får vara friska. Inga förkylningar eller magvirus. Bort ohälsa, välkommen hälsa och välmående.

Kram
 

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kom i lördags och hjälpte oss att samla in pengar! Tillsammans gjorde vi skillnad. Jag har citerat en bit text ur ditt inlägg på min blogg, om det är ok för dig? Säg till annars tar jag bort det. Texten du skrev kändes så viktigt.

    MVH Helena

    SvaraRadera
  2. Att du tog en del av min text gjorde absolut ingenting. Det känns bara kul att du fastnade för det jag skrev.
    Ja, i lördags gjorde vi verkligen skillnad och det känns så bra att få vara med.

    Hoppas än fler gym hänger på nästa år.


    SvaraRadera